INNOWACJE PEDAGOGICZNE
„KODUJĄCE PRZEDSZKOLAKI”
Głównym celem innowacji jest rozwijanie u dzieci uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom:
w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie
i eksperymentowanie z wykorzystaniem narzędzi dydaktycznych t.j.: mata do kodowania, kolorowe kubki, krążki, karty, robot do nauki programowania – GeniBot, tablica multimedialna, interaktywna mata do kodowania.
w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie
i eksperymentowanie z wykorzystaniem narzędzi dydaktycznych t.j.: mata do kodowania, kolorowe kubki, krążki, karty, robot do nauki programowania – GeniBot, tablica multimedialna, interaktywna mata do kodowania.
autor: Dorota Kliszewska
„MALI GENIUSZE, CZYLI DZIECKO
W ŚWIECIE EKSPERYMENTÓW”
W ŚWIECIE EKSPERYMENTÓW”
Celem wprowadzenia innowacji jest zachęcenie dzieci do aktywnego poznawania świata, eksperymentowania
i doświadczania. Tematyka zajęć obejmuje sześć obszarów: powietrze, woda, ogień, dźwięki, magnesy, masy plastyczne.
i doświadczania. Tematyka zajęć obejmuje sześć obszarów: powietrze, woda, ogień, dźwięki, magnesy, masy plastyczne.
autor: Joanna Świątkowska