- 1 września 2025
Projekty i programy zewnętrzne 2025/2026
Głównym celem projektu jest realizacja Dziecięcej Matematyki autorstwa prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej w grupie przedszkolnej zgodnie z założeniami koncepcji oraz, co równie ważne, angażowanie i inspirowanie rodziców przedszkolaków do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych.
„MAGICZNA MOC BAJEK”
Głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością
Projekt wspierający rozwój inteligencji emocjonalnej – Tworzenie okazji do nauki nazywania i odczytywania własnych emocji w bezpiecznym środowisku. Dzieci uczą się, jak panować nad emocjami, które są zbyt silne lub trwają zbyt długo. W ramach projektu dowiedzą się, że wszystkie emocji – także trudne – są naturalne i potrzebne. Nauczą się rozumieć swoje emocjonalne reakcje i źródła zachowań. Projekt wspiera rozwój emocjonalny i psychiczny dziecka w duchu radości, zaufania i bezpieczeństwa.
https://bliżejprzedszkola.pl
„ZDROWIAKOWO – W KRAINIE ZDROWIA I RUCHU” – OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY
Projekt wspiera rozwój dziecka w pięciu kluczowych obszarach: bezpieczeństwo, higiena i relacje, zdrowe odżywianie oraz aktywność fizyczna. Dzięki różnorodnym formom pracy – zabawie, eksperymentom, spotkaniom z ekspertami, pracom plastycznym i aktywnościom ruchowym – dzieci uczą się poprzez doświadczenie i działanie. Projekt rozwija nie tylko wiedzę i umiejętności praktyczne, ale przede wszystkim kształtuje postawy: odpowiedzialność, troskę o zdrowie i bezpieczeństwo, empatie, umiejętność współpracy i dbałość i relacje. Przygotowuje dzieci do świadomego, zdrowego i bezpiecznego życia, ucząc ich, że codzienność może być kolorowa, radosna i pełna wartościowych doświadczeń.
„UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ” – OGÓLNOPOLSKI PROGRAM
Rozwijanie miękkich kompetencji (umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów). Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
„Z HIGIENĄ ZA PAN BRAT”
Propagowanie podstawowych zasad higieny osobistej wśród dzieci. Zapobieganie chorobom zakaźnym poprzez wdrażanie prawidłowych zachowań higienicznych od najmłodszych lat. Utrwalenie zdrowych nawyków higienicznych, by ograniczyć zaniedbania, które mogą negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie organizmu i stanu zdrowia.